Yugo 1,1EFI &BMR

Yugo 1,1EFI &BMR

Član
Napokon zavrseno farbanje, nije savrseno ali bice dovoljno dobro. Ustanovljen je problem sa farbanjem, a to je da sam porucio uvek umesanu farbu i iako je razredjena po specifikaciji proizvodjaca, ova nijansa jednostavno ne funkcionise tako. Cim je prepolovljen razredjivac, pokrivnost i potrosnja nikad bolji. Pa pored branika, pragova, maske i gepek vrata (gde je dodata crna bordura oko stakla), ofarbana i karoserija ponovo kao i prednji blatobrani:



Na ljubicastom samo napravljen trajniji prikljucak za kompresor da nema problema sa air liftom:
 
Član
Jos kad ga vodobrusnim opletes, pa ispoliras da maknes narandzinu koru ima da izgleda fantasticno
 
Član
To je i plan, voleo bih da je malo bolje ispao lak, jer na nekim mestima je super, ali nazalost na vecim povrsinama niti alat, niti prostor niti praksa nisu isli u korist. Ali resicemo, pre nego sto se sklopi, bice ispolirano.

I sad kad smo zavrsili sa farbanjem, da nastavimo dalje sa farbanjem :D Oprani motor i menjac, pa ofarban blok:



Ugradjen 48mm leptir umesto 45, ugradjen stelujuci regulator pritiska goriva, dignut sa 3 na 3.4 bara, sredjen natpis na usisnoj i zamenjeni svi semerinzi i dihtung poklopca ventila:


Posto je kvacilo jedva imalo tragova habanja, nadao sam se da ga necu morati menjati ali ispostavilo se da je korpa totalno zamorena, pa je uzeto novo pojacano kvacilo, pa kad vec skidamo remenice i zamajac, ujedno sam odlucio i da ih olaksam, pa smo ovom prilikom olaksali auto sa zamajacem za 1330g, novo kvacilo koje je lakse 697g od fabrickog, remenicu bregaste za 70g, remenicu male bregaste za 21g, remenicu radilice za 192g:


Onda je na red dosao karter, njega smo kompletno ocistili i ofarbali ali pre toga smo dodali jos jednu pregradu i senzor za temperaturu ulja. Plus modifikovan zastitni lim izduvne grane da bude malo funkcionalniji:



I za kraj, remontovana letva volana, prestelovani zazori, stavljena Pa6 caura i dodata mazalica:
 
Član
Sve supljine na karoseriji uvoskirane sa 3.5l voska. Namontirana vrata, gepek vrata, prednji blatobrani:



Sredjene poluosovine:


Kupljen radio, nista specijalno ali za dva penzionera bice dovoljno:


I kao sto ste videli, zapoceto sklapanje, montiran rezervoar, filter goriva, ojacanja, benziska instalacija sa novim nosacima, zadnje vesanje:



Sklopljeni nosaci na b. stangli i stavljeni aksijalni granicnci:



Zamenjeni "O" ringovi na menjacu i montiran adapter za kraci hod kvacila, rasturena uljna pumpa, proverena i povecan pritisak ulja za 15%, montiran karter i ubaceni u karoseriju:


 
Član
Da nastavimo sa radovima. Stavljena dodatna zvucna izolacija na vrata, zadnje koseve, patos i krov. Izolovan takodje i poklopac iznad rezervoara i stavljena diht guma da se zadihtuje kako bi neutralisali totalnu buku pumpe. Montirani el podizaci. Napravljene mesingane zabice za nosac fara posto su fabricki plasticni vrlo skloni pucanju na motorcicima za stelovanje visine. Napravljene "plivajuce" matice za montiranje sedista, malo da unapredimo fabricko resenje koje cesto rdja, takodje napravljena i plasticna tacna za akumulator da ne zulja farbu:



Napravljeni i cep za ulje i adapter cepa za ispustanje rashladne tecnosti:


I za kraj, stavljene bocne i krovne lajsne i sklopljen auto vecim delom:




Bilo je tu dosta gremlina i sitnica je uradjeno, ali da vas ne zamaram sa time ;)
 
Član
Evo skoro gotovi, veci deo vremena od poslednjeg javljanja je posveceno resavanju problema sa kocnicama koji jos nije 100% resen pa necu ni da pisem o tome, ovom prilikom cemo ono sto je 100% reseno. Nisam preventivno zamenio vodenu pumpu, ubedili me ljudi da preterujem sa menjanjem stvari koje rade i onda je odlucila da zakuje samo odjednom:


Napravljen izduv, na kraju uradjen sa "pie cuts". Uradjena dvocevka sa fi40mm, nakon nje anti reversion chamber i do lonca fi45mm, neprotocan lonac za sto bolje prigusenje buke, nakon toga opet fi45 do prohromskog zavrsetka ffi60:


Iskrojen tepih za zadnji vezni lim:


Modifikovana zadnja polica (oni koji su imali Yuga, znace koliko je fabricki traljavo :D ):


Ugradjen mehanizam za pomeranje zadnjeg sedista, tako da po potrebi mozemo povecati gepek za 25%. Ne cini se puno, ali ima dosta kabastih stvari koje ne mogu da stanu za par cm u fabricki gepek:


I napokon montiran gibanj posle dva peglanja da bi se dobila zeljena visina posto iako je originalna greda montirana, uticala je na promenu visine auta:


Bilo je tu dosta radova oko sklapanja branika, pragova, koruba, stelovanje reglaze ali da ne smaram detaljima, evo konacnog izgleda:

 
Član
Prosao napokon tehnicki. CO je na 0.63%, vrlo zadovoljan time s obzirom i da je bez katalizatora:


Nazalost u roku od 24h smo vec imali peh, po svemu sudeci, zaglavio se kamen izmedju tocka i plasticne obloge praga. Nisam u mogucnosti trenutno da okripm oblogu, pa samo zamenjen ovaj dodatak sto sam pravio:


Kad smo vec kod malera, nisam pisao o kocnicama posto toliko stvari se izdesavalo da ce to zahtevati ceo roman. Pa da krenemo, stavljen vec spominjani LPR glavni kocioni koji je kupljen prosle godine i tu nastaju problemi, rade prednje kocnice, zadnje ocajno radi nozna, ali rucna zakiva iako prosle godine kad sam ustanovio da ne radi glavni kocioni, radile su zadnje kocnice ok. Takodje pedala u globalu propada do dole, mada nekad ostane gore. Utvrdjeno na kraju da su cilindri nekako zaribali, ali tako da iako izlaze i koce slabo dobosi, vracaju se svaki put u pocetni polozaj na neku foru tj uvuku se klipcici skroz unutra iako je unutra opruga koja treba da ih izgura napolje. Pa je efekat bio usustini kao da sajla nije zategnuta, stavljeni novi cilindri:


Tu bi covek mislio da su se problemi resili i kocnice su radile par sati ali ne, stavljanjem novih cilindara desava se da cure bakarne podloske na spoju creva i cilindra. Pa posle mislim 4 menjanja bakarnih podloski i nekoliko razlicitih setova bakarnih podloski i grejanja da se omeksaju itd napokon zadihtovano ali ponovo dolazi do propadanja pedale. Utvrdjeno da ne valja kocioni, pa rastavljen, modifikovan, sastavljen i namestene kocnice:


Da bi posle par sati ponovo ustanovili da opet ne rade kocnice, opet curi kod zadnjih cilindara, zakljucak je tada bio da mora da je problem do creva a ne bakarne podloske pa zamenjena creva:


Naravno problem tu nije bio, ispostavilo se da iako je prvobitan problem bio do bakarnih podloski, ali novi cilindri imaju ocajne luftirnice i one su se iskrivile pa se zato nastavilo curenje (ne znam koliko se vidi na slici, ali rupica je jajasta i konus se skroz deformisao). Takodje je i na jednim prednjim klestima je isto otisla luftirnica, pa su sve zamenjene sa napravljenim po meri:


Izlfutriano sve i opet propada pedala i ne radi zadnja nozna kako treba. Demontiran regulator, stavljen stari cilindar za probu umesto regulatora i utvrdjeno da tako radi sve, nema smisla da propada pedala, ako je regulator neispravan s obzirom da ne curi. Ali ajde, narucen drugi i namontiran:


Stari rastavljen, utvrdjen da je iz nekog razloga jedan metalni deo poceo da se trosi i onda se nakrivio pa je zaglavljivao i nije adekvatno regulisao silu, remontovan zamenom tog dela iz nekog "zavarenog" regulatora sto sam imao medju delovima:


U ovom trenutku imamo kocnice, ali pedala uz dovoljno pritiska ide do poda. Blokiram izlaz za zadnje kocnice, radi prednja i ne propada, blokiram prednje, radi zadnja i ne propada, zakljucak ne valja kocioni, falsira izmedju prednjih i zadnjih:


Kocnice radile par sati i opet ista situacija. Ubedjen da nema sanse da je drugi proizvodjac i opet isti problem, ponovo predjen ceo sistem, gde sam nasao da je na neku foru pocepan prahobran na prednjim klestima. Kupljene nove gumice da bih po rastavljanju skontao da nisu stigle za NT nego za ST. Tako da sam nasao jedan stari prahobran i montirao. To nije resilo problem kocnice ali eto barem nece praviti problem da zariba klip:


Odlucim se da uzmem ovaj put polovan glavni kocioni, receno mi je da je sa proverenog auta, montiram ga ali situacija je opet ista. I sve ove kocione testiram pre ugradnje i svi imaju fazon 6-8-10-12mm lufta pri sabijanju kada se izluftiraju i blokiraju izlaze, a hod pedale na izlazu iz serva je 25mm. A kad je luft na 8mm onda dolazi do patosa pedala. I onda je odluka pala da se kupi kocioni kao sto imam na ljubicastom i da se predje na novi tip serva i montira sa adapterima:


Ali gle cuda, sa ovim nisam imao problema nikad ali i ovaj ima lufta. Ali posto je puno veci zapreminski, pedala ne ode do patosa i napokon auto koci iako uz jako ocajan sundjerast osecaj na pedali i prilicno razocaravajuce. Ali na svu srecu, kako je malo vozen auto, situacija se poboljsava, pedala postaje sve visa i tvrdja, pa postoji sansa da se razradi sve kako bi trebalo. Garant sam nesto preskocio i mozda je bilo nesto sto se ponovilo izmedju ovih koraka, iskreno vec nisam ni siguran koliko puta sam rastavljao i sastavljao i testirao delove, toliko je kocione tecnosti nacurilo dok je curilo i dok sam luftirao, da mi je trebalo malo ispod 2l ako se ne varam za sistem gde ide mislim 350ml.

I snimak prve voznje mojih roditelja:
 
Član
Evo da se javim za kraj godine, nije puno radjeno od poslednjeg javljanja. Modifikovan zastiti lim letve volana i namontiran, takodje bilo je nekih problema sa gasenjem motora jer sam zaboravio da ocistim regulator lera i posto altenator koji je na autu nije bas od najbolja verzija u Zastavinoj ponudi, opadao je dosta napon sa uvecanim brojem upaljenih potrosaca, pa bi stvaralo smetnje u radu ubrizgavanja zbog preniskog napona, reseno postavljanjem dodatne diode na regler koja podize pocetni napon na nivo modernih altenatora:


Takodje je crkao motorcic CB na levim vratima pa je narucen nov originalan i ujedno resen problem sa desnim zvucnikom u vratima, spala stopica:


Sem toga, auto se samo vozao (trenutno oko 900km) pa smo pribelezili par zanimljivih brojki. Takodje nije dugo potrajalo pre nego sto nas neko zakacio na parkingu:


I napokon sam uspeo da ih uhvatim zajedno:



Ljubicasti je samo u fazonu WRC Sweden - Starter pack:


I ako nekoga interesuje 2.5h dokumentaraza o ova dva Yuga u obliku video zapisa umesto svih ovih stranica na forumu:
 
Član
Stigla zamena pa resen problem sa CB:



Napravljene zimske zavesice:



Napravljen nosac za PP aparat:



I stigla nam drift sezona :)



Merena malo potrosnja na magistrali (uzorak 400+km), zelenko trosi oko 6l/100km i takodje max brzina izmerena na 164km/h mada tu je stalo merenje jer je ponestalo puta, a ne snage :D
 
Top